Ranija istraživanja pokazuju da će ribarstvo doživjeti potpuni slom do 2050. godine ukoliko se svi skupa ne okrenemo održivom ribarstvu. Upravo iz tog razloga vrlo je važno da svatko od nas, a posebno ugostitelji, odaberu ribu koju karakterizira održivo ribarstvo.

U svijetu postoje brojni primjeri restorana koji su uvidjeli važnost održivog ribarstva te u ponudi imaju isključivo ribu koja ispunjava zahtjeve održivog ribarstva. Ti isti restorani ponose se time što promiču praksu održivog ribarstva koju naglašavaju u komunikaciji sa svojim stalnim posjetiteljima, te u svrhu privlačenja novih gostiju.

S obzirom da je Hrvatska poznata turistička destinacija i brojni restorani imaju u ponudi ribu i ostale morske plodove, u nastavku je navedeno kako restorani mogu pomoći održivom ribarstvu.

  1. Informirajte se o održivom ribarstvu – važno je da ugostitelji budu upoznati s odredbama Zakona o morskom ribarstvu u kojemu su jasno definirane mjere upravljanja kojima se osigurava održivo upravljanje biološkim bogatstvima.
  2. Obavijestite vaše dobavljače da želite isključivo ribu iz održivog ribarstva – ugostitelji trebaju biti jasni prema dobavljačima, uvijek ih pitatio podrijetlu ribe, uvjetima i načinima obavljanja ribolova.
  3. Komunicirajte s potrošačima da je riba koju imate u ponudi iz održivog ribarstva – suvremeni potrošači žele znati što jedu. Stoga ih ugostitelji trebaju informirati o podrijetlu ribe, na koji način je lovljena ili uzgojena i sl. Na taj način će podići svijest i znanje potrošača o održivom ribarstvu, što će sigurno utjecati na to da i sami kupuju ribu iz održivog ribarstva.
  4. Poduprite i druge lokalne restorane da uvedu u ponudu ribu iz održivog ribarstva – na taj način lokalna zajednica može zajedno doprinijeti oporavku ribarstva.

Ove su preporuke tek mali koraci na putu prema oporavku osiromašenog ribljeg fonda, ali je vrlo jasno da restorani koji u ponudi imaju ribu i ostale morske plodove imaju moć u odlučivanju koju ribu će ponuditi i preporučiti svojim gostima. To je posebno važno za turistički vrlo posjećena mjesta (Primorska Hrvatska, Zagreb) jer turisti na odmoru često ne žele razmišljati isključivo o održivosti, već tu odgovornost prepuštaju ugostiteljima. Zato ugostitelji trebaju uložiti napore kako bi i buduće generacije mogle uživati u izvrsnom okusu i visokoj hranjivoj vrijednosti ribe i ostalih morskih plodova.

I zapamtimo, jedino svi skupa možemo pomoći održivosti ribarstva jer želimo da i naša djeca/unuci uživaju u brudetu od domaćih srdela ili crnom rižotu od sipe, zar ne?

Autor: Marina Tomić Maksan (Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet)

email iconKontaktirajte nas
Opreativni program za pomorstvo i ribarstvo